Friday, December 30, 2011

sekadar mengongsi

Masih ingat kiamat 2012? JANGAN PERCAYA DULU. Akan tetapi, kiamat menurut Agama Islam : Kemunculan Imam Mahdi - Kemunculan Dajjal - Keturunan Hazrat Isa (AS) - Kemunculan Yajooj dan Majooj - Terbitnya matahari dari Barat ke Timur - Pintu pengampunan akan ditutup - Dab'bat al-Ard akan keluar dari tanah dan akan menandai muslim yang sebenar-benarnya - Kabut selama 40 hari akan mematikan semua orang beriman sejati sehingga mereka tidak perlu mengalami tanda-tanda kiamat yang lainnya - Sebuah kebakaran besar akan menyebabkan kerosakan; Pemusnahan Kaabah, tulisan dalam al-Quran akan lenyap, sangkakala akan ditiup pertama kalinya binatang-binatang dan orang-orang kafir yang tersisa akan mati, semua gunung dan bangunan akan runtuh - Tiupan sangkakala yang kedua kalinya akan membangkitkan semua ciptaan Allah dan bertemu dia dataran Arafah menuju saat penghakiman mereka. Dan matahari akan mendekatkan dirinya ke bumi. 


Nabi Muhammad SAW telah bersabda;
"Barang siapa yang mengingatkan ini kepada orang lain, akan Ku buatkan tempat syurga baginya pada hari penghakiman kelak."

Kita boleh kirim ribuan mesej mesra, post berjuta-juta post di twitter dan facebook tapi, bila kirim yang berkaitan dengan ibadah, mesti berfikir dua kali.

Allah SWT berfirman;
"Jika engkau lebih mengejar duniawi daripada mengejar dekat denganKu maka Aku berikan, tapi Aku akan menjauhkan kalian dari syurgaKu."

Dan apakah saudara masih berfikir-fikir dua kali untuk menyebarkan mesej ini? Sebarkanlah ia samada melalui facebook mahupun di blog-blog kalian. Copy paste pun tak susah kan?

Assalamualaikum.

0 comments: